Brev:
Gråd i forbindelse med skemad
16. januar 2015
Alder:
6 mdr.
Gråd i forbindelse med skemad
Hej Helen
Min datter på 6,5 mdr har fået skemad i snart 3 uger nu. Det er gået fint - hun virker meget selvstændig, og hun tager selv ved skeen og fører den ind i munden med vores hjælp, og selv om hun ikke har teknikken endnu, får hun alligevel noget.
Vi er gået langsomt frem, og hun er oppe på to måltider nu - frokost og aften. De sidste to dage er det dog gået helt skævt. Hun har spist et par skefulde, og så bliver hun helt ulykkelig. Vi har så holdt pause i et par minutter og prøvet at tilbyde igen, men det bliver bare værre og værre - til sidst vil hun slet ikke sidde ved bordet. Det gør os rigtig kede af det, og vi føler, at vi har fejlet, og at hun nu forbinder mad med noget negativt. Vi ved ikke, hvorfor det er gået galt?
Hun bliver ammet som altid, og hun er hverken sulten eller træt, når vi sidder ved bordet. Hun er ellers end glad og tilfreds pige. Hun har fået 4 tænder på under en uge, men har ikke været synderligt mærket af det - det eneste er, at hun er lidt pylret og bliver ked af det, når hun bider i noget, der rammer uheldigt inde i munden. Vi tænker måske, at det kan være skeen, som har gjort hende ked af det, på trods af at der er tale om en blød plastske, og vi har derfor bestilt nogle blødere i silikone. Omvendt er det også kop, tallerken og bare det at sidde ved bordet, der kan gøre hende ulykkelig. Som sagt går det os meget på, og vi håber du kan hjælpe os med en løsning.
Med venlig hilsen
JN